Поради учням та батькам
Умови прийому на навчання до закладів вищої освіти
↑↑↑нажать↑↑↑
Графік проведення зовнішнього незалежного оцінювання визначається згідно з затвердженим Міністерством освіти календарним планом проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до закладів вищої освіти у 2020 році.
У 2020 році зовнішнє незалежне оцінювання розпочнеться 21 травня з математики, також у травні випускники шкіл складуть тести з української мови й літератури та фізики. ЗНО з інших
предметів відбудеться з 1 червня по 15 червня 2020 року.
Дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року
Предмет |
Дата проведення |
Математика |
21 травня (четвер) |
Українська мова та література |
26 травня (вівторок) |
Фізика |
28 травня (четвер) |
Іспанська мова |
01 червня (понеділок) |
Німецька мова |
01 червня (понеділок) |
Французька мова |
01 червня (понеділок) |
Англійська мова |
02 червня (вівторок) |
Історія України |
04 червня (четвер) |
Біологія |
09 червня (вівторок) |
Географія |
11 червня (четвер) |
Хімія |
15 червня (понеділок)
|
Оголошення результатів ЗНО
Оголошення результатів учасників зовнішнього тестування з математики та фізики відбудеться не пізніше 12 червня 2020 року; оголошення результатів з української мови та літератури, іноземних мов та історії України – не пізніше 20 червня 2020 року; оголошення результатів з біології, географії та хімії – не пізніше 24 червня 2020 року.
Розгляд апеляційних заяв щодо результатів зовнішнього незалежного оцінювання розпочнеться з дня офіційного оголошення результатів.
Апеляційні заяви від учасників тестування, яких не задовольнили отримані результати ЗНО, будуть розглядатись, починаючи з дня оголошення результатів кожного тесту.
Додаткова сесія ЗНО для учасників, які не змогли взяти участь у основній сесії тестування з поважних причин, пройде у період з 25 червня до 17 липня 2020 року.
Оголошення результатів учасників додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання відбудеться не пізніше 22 липня 2020 року.
"Золоті поради" для батьків
- Завжди будьте на стороні дитини
-Слухайте і не перебивайте
-Мінімізуйте стресові для дитини ситуації
-Бережіть дитинство
-Вивчайте разом інозмені мови
-Не надавайте надмірного значення оцінкам
-Виробіть свою власну, найбільш оптимальну, систему бонусів
-Не бійтися заслужених покарань (не фізичних!)
-Хвалить дитину за успіхи
-Не сваріть за невдачі
-Пояснюйте причини і наслідки
-Не робіть поспішних висновків
-НІколи не порівнюйте її з собою або з іншими дітьми
-Сприяйте всебічному розвитку дитини, заохочуйте її допитливість
-Залучайте до здорового спосібу життя власним прикладом
-Обговорюйте з дитиною будь-які теми
-Подорожуйте разом
-Не принижуйте дитину і не соромте дитину
-Говоріть правду
-Беріть участь у всіх дитячих заходах
-Пишайтеся дитиною
-Поважайте дитину
Рекомендації батькам учнів 10 класу
Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини.
Слухайте свою дитину: нехай вона переказує те, що треба заучувати, запам’ятовувати, періодично диктуйте тексти для записування, перевіряйте знання за запитаннями підручника і та ін.
Регулярно знайомтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю і надання можливої допомоги.
Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій ви маєте успіх.
Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків має бути не оцінка, а знання, навіть якщо сьогодні ними скористатися неможливо. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де коли ці знання стануть у нагоді.
Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших, краще порівняйте її із собою – це дає надію.
Створюйте традиції й ритуали, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
Намагаючись пояснити різні способи виконання завдання, не відмовляйтеся від свого рішення. Це стимулює активність школяра
Давайте відчути дитині, що любите її незалежно від успішності, помічаєте пізнавальну активність навіть за окремими результатами.
Рекомендації батькам учнів 10 класу
Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини.
Слухайте свою дитину: нехай вона переказує те, що треба заучувати, запам’ятовувати, періодично диктуйте тексти для записування, перевіряйте знання за запитаннями підручника і т. ін.
Регулярно знайомтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю і надання можливої допомоги.
Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій ви маєте успіх.
Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків має бути не оцінка, а знання, навіть якщо сьогодні ними скористатися неможливо. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де коли ці знання стануть у нагоді.
Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших, краще порівняйте її із собою – це дає надію.
Створюйте традиції й ритуали, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
Намагаючись пояснити різні способи виконання завдання, не відмовляйтеся від свого рішення. Це стимулює активність школяра
Давайте відчути дитині, що любите її незалежно від успішності, помічаєте пізнавальну активність
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА БАТЬКАМ ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ АДАПТАЦІЇ
УЧНІВ 10
КЛАСУ
Якщо дитина робить щось
неправильно,не кричіть і не вказуйте що робити ,а намагайтеся пояснити можливі варіанти вирішення проблеми і нехай дитина сама обере той варіант,який підходить їй найбільше.
Сприймайте свою дитину як
дорослу людину,яка вже може взяти на себе відповідальність за свої вчинки, є досить самостійною, має свої інтереси ,свої погляди на життя,які можуть не збігатися з вашими.
- Вислухайте свою дитину
,якщо вона бажає з вами чимось поділитися ,щиро підтримуйте її.
- Не критикуйте дитину при
свідках.
- Дозволяйте проявляти
самостійність.
- Діліться власним
досвідом,не забувайте,що Ви колись теж були старшокласниками.
- Розвивайте світогляд
дитини, сприяйте розширенню її інтересів.
- Пам'ятайте,виховуючи
старшокласника ,не потрібно робити все за нього або навпаки залишити один на один зі своїми проблемами . Будьте готові йти з ним разом ,йти поруч,іноді – трішки попереду,якщо потрібно,то
спрямувати у потрібному напрямку.
1.З'ясуйте, що саме вас тривожить і зачіпає за живе. Психологи стверджують: проблема, витягнута з підсвідомості, — уже наполовину вирішена. Для цього зовсім необов'язково йти до пси-хоаналітика. Розкажіть про те, що вас турбує, близькій людині. Це особливий психологічний прийом: проаналізувавши свою проблему вголос, ви доберетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.
2. Не видавайте себе за бідну ягничку. Перше, що рекомендують зробити психологи, коли в черговий раз захочеться розвинути з дріб'язкової проблеми маленьку трагедію, слід знайти людину, якій би жилося набагато гірше, і допомогти їй.
3. Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчуває непомірну завантаженість і нестачу часу. Упоратися з перевантаженнями елементарно: розпишіть свої дії, розподіливши за ступенем важливості, і виконуйте свій план.
4. Не згущуйте хмари. Люди, схильні до стресових реакцій, будь-яку проблему роздувають до масштабів всесвітньої катастрофи. Насправді жахливі обставини в нашому житті трапляються нечасто. Тому викиньте з голови надумані проблеми, а також ті, які ви не взмозі вирішити.
5. Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони або вигадані. Вирватися зі стресового кола допоможе найпростіша йогівська вправа. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на іншу в ділянці пупка (ліва знизу). Цього цілком достатньо, щоб повноцінно відпочити, збагатити мозок киснем і заспокоїтись.
6. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам удається впоратися із хвилюванням. Наприклад, купіть собі що-небудь у подарунок. Причому робити це потрібно не стільки заради себе, скільки заради свого мозку. Ваша сіра речовина теж має потребу в подяці за відмінно виконану роботу.
7. Усміхайтеся, навіть якщо вам не сильно хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормони радості.
8.Робіть фізичні вправи не менше ЗО хвилин на день. Замість того, щоб відлежуватись у ліжку, бігайте. За твердженням лікарів, найантистресовіші види спорту — біг і спортивне ходіння. По-перше, активні рухи не дають адреналіну нагромаджуватися, по-друге, відволікають від негативних думок. Стежте за пульсом — його оптимальна частота для вас розраховується за такою формулою: 180 мінус ваш вік.
9.Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Візьміть на озброєння японський спосіб боротьби зі стресами. Коли японець відчуває роздратування, він щосили б'є опудало свого шефа. А якщо у вас під рукою ляльки не виявилося, напишіть лайливий лист. І з усією кровожерливістю, на яку ви здатні, спаліть його, розірвіть у жмути... (Можете уявляти, начебто те саме робите з адресатом.) Психологи помітили, що ненормативна лексика разом з різкими жестами теж добре виводить негативні емоції.
1. Ніколи не поспішай робити категоричних висновків по першому враженню, особливо уникай негативних оцінок.
2. Пам’ятай про те, що всі люди різні, кожна людина унікальна і не повторна. У житті не варто відносити людину
до якогось типу, класифікувати людей.
3. Ми часто ображаємося на людей або не задоволені ними, тому що вони не виправдовують наших очікувань,
не містяться в ті рамки, які ми їм відвели. Але люди зовсім не зобов'язані бути такими, якими ми бажаємо їх уявляти.
4. Пам’ятай про те, що будь-яка людина по своїй суті має унікальну здатність до зміни.
5. Ніколи не плутай поведінку людини і її особистість. Оцінюючи вчинок людини, у жодному разі не вішай ярлик на її особистість.
6. Навчися ухвалювати будь-яку людину цілком, такою, якою вона є – з усіма її гідностями й недоліками.
7. Як говорив Дейл Карнегі, якщо прагнеш переробити людей, почни із себе – це й корисно і безпечно.
Як управляти своїми емоціями.
1. Повністю позбуватися емоцій і не розумно, і неможливо. Немає емоцій поганих або гарних. На думку Жан-Жака Руссо, «усі страсті гарні, коли ми володіємо ними, і всі дурні, коли ми їм підкоряємося».
2. Джонатан Свифт сказав: «Віддаватися гніву часто – однаково, що мстити самому собі за провину іншого». Обери ці слова своїм девізом, і ти станеш набагато більш врівноваженним і оптимістичним.
3. Необхідна умова радісного настрою – гарні взаємини з людьми. І навпаки: радісне сприйняття життя – основа симпатії й розташування до тебе інших. Дай собі установку на добре й поважне відношення до людей. Прав Шекспір:
«Дарма думати, начебто різкий тон є ознака прямодушності й сили».
4. Не намагайся просто придушити в собі емоції. Подавлені почуття однаково виллються назовні тим або іншим способом, або можуть стати причиною захворювання. Краще відіграй ці емоції зовні, але без шкоди для навколишніх.
5. Якщо в тебе виникло подразнення або злість, не борися з ними, а спробуй «відокремити» їх від себе. Поспостерігай за їхнім протіканням, знайди й проаналізуй причину їх появи, і ти переконаєшся, наскільки маленька й несерйозна ця причина. Усе це сприяє вгасанню негативних емоцій.
6. У відносинах із близькими людьми часто буває потрібно відверто сказати про свої почуття, що виникли в тієї або іншій ситуації. Це набагато краще, чим фальш і закритість у спілкуванні.
Десять Правил Успіху
1. Не сумуй! Той, хто сумує, сумує приречений на невдачі.
2. Не бійся! Боягуз приречений на поразку.
3. Трудися! Іншого шляху до успіху немає.
4. Думай! Думай до вчинки, думай, зробивши вчинок, і навчишся не робити помилок.
5. Не бреши! І ти будеш мати друзів. Не обманюй себе й Пам’ятай про психологічний захист.
6. Навчися дивитися на себе й свої вчинки як би з боку, очами інших і ти багато чого зрозумієш.
7. Залишайся завжди й у всім самим собою, іди своїм шляхом. У цьому випадку ти відбудешся як особистість і досягнеш
бажаного результату. А якщо ні, то ти завжди будеш попутником і прийдеш до того, чого прагнуть інші, а не ти сам.
8. Уникай злих людей, тому що зло заразливо.
9. Будь вдячний батькам, бабусям, дідусям, людям, що зробили тобі добро.
10. Невдячність – тяжкий гріх. Слухай старших, і ти уникнеш багатьох лих.
Поради Старшокласникам
Відносини з батьками
1. Проявляйте увагу до своїх батьків. Вони утомлюються на роботі. Порадуйте їх чим-небудь. Це допомагає налагодити контакт.
2. намагайтеся розмовляти з батьками людською мовою – це дасть кращий результат, ніж лементи й ляскіт дверми.
3. Прохайте батьків розповісти про свою юність, про конфлікти з батьками. Це приведе до більш глибокого розуміння між вами.
4. Пам’ятайте, що іноді в батьків буває просто поганий настрій. Постарайтеся не влаштовувати в цей час у будинку гучних вечірок.
5. Якщо батьки поводяться з вами як з маленькою дитиною, нагадаєте чемно їм, що ви вже подорослішали й прагли б разом з ними вирішувати проблеми, пов'язані з вашим життям.
6. Дайте зрозуміти батькам, що ви потребуєте їхньої поради й допомоги. Це допоможе встановити у будинку сприятливу обставину.
7. Розмовляйте зі своїми батьками, повідомляйте їм новини вашого життя.
8. Намагайтеся не обманювати батьків. Таємне однаково стає явним.
9. Пам’ятайте, що батьки теж можуть робити помилки. Будьте поблажливі.
10. Батьківська заборона найчастіше виявляється правильним розв'язком. Задумайтеся, що б відбулося, якби вам було дозволено все.
11. Якщо відбулася сварка й ви почуваєте себе винуватим, знайдіть у собі сили підійди першим. Повагу ви не втратите, повірте.
12. Установите з батьками границі особистої території, але не дратуючись, не вимагаючи. Просто попрохайте їх про це.
13. Робота в будинку служить відмінною підготовкою до самостійного життя. Віднесіться до неї з розумінням.
14. Повернення додому до певного часу – це спосіб відгородити себе від неприємностей, тобто захід безпеки. Якщо затримуєтеся, обов'язково подзвоніть, вони ж хвилюються. Побережіть їх для себе.
15. Про покарання. Батьки можуть припинити заохочення, відлучити вас від друзів. І все це може відбутися, як ви вважаєте, з – за дрібниці. Батьків же ця «дрібниця» може вивести із себе. Подумайте, може бути, батьки бачать небезпеку, яку ви або не усвідомлюєте, або зменшуєте.
16. Вимагайте, щоб батьки пояснювали мотиви своєї поведінки стосовно вас і ваших друзів. Може бути, вам стане зрозуміло, чому вони чинять саме так.
17. Якщо ви розізлилися на когось або із друзів, учителів, роздратовані на бруд, сльоту, а також на «двійку», поставлену « нізащо», не зривайте зло на батьках. Це не розсудливо й приводить до сумних наслідків.
Психологічні Рекомендації
- Намагайся у всіх удачах дякувати обставинам, а у всіх невдачах винити тільки себе.
- Пам’ятай: немає безвихідних ситуацій. Ніколи не опускайте руки. Поки ми живемо, ми здатні поліпшити своє життя.
- Коли тобі погано, знайди того, кому ще гірше, і допоможи йому - тобі стане значно краще.
- Стався до інших людей так, як хотілося б щоб інші люди ставилися до тебе.
- Не обставини повинні управляти людиною, а людина обставинами.
- Вір у Його Величність Випадок і знай: випадок приходить тільки до тих, хто все робить для того, щоб цей випадок прийшов. Знай: якщо, проживши день, ти не зробив жодного доброї справи або за день не довідався нічого нового - день прожитий дарма.
- Саме коштовне в нашім житті - здоров'я. Про нього потрібно опікуватися. Спати стільки, скільки вимагає організм. Більше рухатися, раціонально харчуватися, оголосити війну палінню.
- Пам’ятайте: життя любить щасливих. Про минуле жалкувати даремно.
- Аналізуйте кожний прожитий день - вчитися найкраще на власних помилках.
- Кращі ліки від смутку, від стресу, від невдач - оптимізм